Töltés

A Desigual-ról

Színek, jókedv és profit

desigual bevezeto

Színek, jókedv és profit


Már a cég neve is sokat sejtető, hiszen a spanyol desigual szó azt jelentése egyenlőtlen, de szabad fordításban igazából annyit tesz, hogy más mint a többi. És a Desigual valóban más, hiszen a cég filozófiáját a „Fan and Profit” elv járja körül, vagyis hisznek abban, hogy az ület és a szórakozás nem zárja ki egymást, hogy fel lehet építeni egy sikeres vállalkozást az emberek jókedvére.

De hogyan is kezdődött a Desigual története és mi a siker titka?


A cég alapítója a svájci származású Tomas Meyer, aki kalandvágyó fiatalként 20 évesen a spanyolországi Ibizán kötött ki, ahol trikókat kezdett el árulni a tengerparton, hogy eltartsa magát. A cég megalapítása pedig valójában egy félresikerült üzleti döntésnek köszönhető. Az ifjú svájcinak ugyanis a nyakán maradt közel 3.000 darab használt farmer, melyhez olcsón jutott hozzá, így hát kihagyhatatlan üzletnek tűnt. Meyer azonban nem esett kétségbe, hanem ollót ragadott és elkezdte szétszabdalni a használt farmereket, majd a különböző darabokat a legkülönfélébb módon és formában varrta össze dzsekikké. Az ötlet pedig igen jól sült el, mert a különleges dzsekiket vitték, mint a cukrot, így a sikeren felbuzdulva a fiatal svájci meg is alapította saját cégét.


Ekkor 1984-et írtunk és bár a cég már megvolt, de hiányzott a név. Egy olyan név, mely pontosan mutatja Meyer öltözködéssel kapcsolatos elképzeléseit és melyre könnyedén felépíthető egy brand. A névválasztásban Meyer barátja, Isabelle Coixet, az ismert spanyol filmrendező és reklámszakember segített, és ő javasolta a Desigual nevet, mely egyetlen szóban elmond mindent, melyet Meyer cége a mai napig képvisel.

A cég tehát elindult, a név is megvolt és a 1985-ben már az első kollekció is piacra került. Meyer nyitott egy kis márkaboltot is Ibizán, és úgy tűnt innen már egyenes út vezet a sikerhez. Azonban pár rossz döntés és egy a kelleténél kicsit extravagánsabbra sikerült kollekció majdnem a csőd szélére sodorta a kezdő vállalatot. Persze Meyer felismerte a hibát és sokkal visszafogottabb kollekcióval rukkolt elő, melynek köszönhetően 1990-re már újfent felfelé ívelt a Desigual csillaga.  A következő évek a márka spanyol piacon történő megerősítéséről szóltak. Ezután jöhetett a portugál, valamint a francia piac is. Az igaz fordulat azonban 1992-ben következett be, amikor Meyer vitorlásversenyen megismerkedett később barátjával és üzlettársával Manel Adellel. Adellben megvolt az a fajta üzleti mentalitás, mely a svájci divattervezőből hiányzott, így a két férfi kiválóan kiegészítette egymást.

Az ezt követő 20 év a tudatos és aprólékos építkezésről szólt. Először teljesen meghódították a spanyol, portugál és francia divatvilágot, majd jöhetett Európa többi része és a tengerentúl. Persze emellett kínálatukat is folyamatosan bővítették, így a 20. század végé bemutatták első teljes egészében férfi kollekciójukat, majd 2004-ben az első gyermek kollekciót is.

Mára a márka szinte az egész világon elérhető és meghódította a színes és különleges ruhadarabok kedvelőinek szívét San Franciscotól egészen Szingapúrig. Milliók tudják ma már, hogy mi is az a Desigual életérzés és hogy „Fan and Profit” valóban egy működőképes üzleti felállás. Tomas Meyer a 80-as évek közepén megálmodott egy világot, ahol az emberek vidám, egymást inspiráló, megfizethető ruhákat hordanak, és úgy tűnik, hogy ezt a kissé utópisztikus világot sikerül is megvalósítania.

slider-1